Често задавани въпроси

Имам въпрос. Къде да го задам?

Можете да отправите запитване чрез формата ни за контакт в Секция „Контакти“ или да позвъните на посочения телефон.

ПРЕДИ РЕЗЕРВАЦИЯ

Къде мога да се информирам за пълните условия на наем?

Може да прочетете условията ни като ползвате този линк.

От къде мога да наема/върна автомобил?

Можете да вземете и върнете наетият автомобил от Централен офис на фирма Global Rent a Car или летище Бургас. Вижте повече за нашите локации тук.

Предлагате ли доставка до хотел/адрес?

Global Rent A Car предлага доставки до всеки хотел или адрес в гр. Бургас с начислена такса според отдалечеността на хотела.

Какво е работното време на Global Rent A Car?

Работното време е от 09:00 до 18:00, от понеделник до неделя. Офисите обслужват клиенти и извън работно време, при предварителна уговорка и такса.

Заплаща ли се допълнително, ако часът на наемане или връщане е извън работно време?

Таксата за „Извън работно време“ e в размер на 50 за обслужване в часовия интервал между 00:00ч-8:59ч и между 18:01ч – 23:59ч.

Може ли колата да се върне на различна локация от локацията на вземане?

Вземането и връщането на автомобил може да стане във всяка една от посочените локации. Ако желаете да върнете/вземете автомобилът на различна локация от посочените, може да ви бъде начислена допълнителна такса, в зависимост от отдалечеността.

Позволено ли е излизането в чужбина?

Не, за нашите автомобили не е позволено излизането от територията на България.

Има ли минимална възраст за наемане на автомобил?

Минималната възраст е 21 години, шофьорът трябва да има книжка от минимум 3 години.

Има ли ограничение в километрите, които може да измине наетия автомобил?

Няма ограничения в пробега на наетия автомобил.

Горивото заплаща ли се или е включено в цената?

Автомобилът се предоставя с пълен резервоар и трябва да бъде върнат пълен. При връщане с липсващо гориво, клиентът заплаща липсващото гориво по цена 2,50 €., както и такса в размер на 10 €, освен ако не е предварително заплатена такса „Предплатено гориво“. Препоръчваме Ви да използвате предимно бензиностанции от наложени вериги като OMV, Shell, Petrol, LUKOIL, Gazprom, Rompetrol.

ВАЖНО ЗА ХИБРИДИТЕ НА TOYOTA: Всички хибридни автомобили на TOYOTA се зареждат с БЕНЗИН.

Трябва ли да направя предплата, за да резервирам автомобил онлайн?

Когато правите резервация през нашия сайт, Вие може да изберете частична предплата или пълна предплата. Само след направено плащане, Ви гарантираме резервация на желания автомобил.

Нужна ли е кредитна карта, за да наема кола? Мога ли да използвам дебитна карта?

Когато наемате автомобил е нужно да оставите депозит с кредитна или дебитна карта (Visa или MasterCard). Сумата на депозита не се изтегля от сметката ви, само се блокира! След края на наема се разблокира автоматично до 30 дни. Депозитът варира между 150 – 500 € според класа автомобил. Депозитът може да бъде оставен и в брой, като сумата се завишава с 100%.

ПРИ РЕЗЕРВИРАНЕ

Има ли отстъпка за редовни клиенти?

Редовните клиенти на Global Rent A Car получават допълнителна отстъпка, която е базирана на броя направени реални резервации. Повече информация за MyGlobal програмата ни може да получите като се свържете с нас на посочения телефон.

Пътната такса (винетка) включена ли е в цената?

В цената е включена пътна такса – винетка за територията на Република България.

Какви застраховки са включени в цената?

Включена в цената на автомобила е задължителна Застраховка „Гражданска отговорност”. Препоръчване застраховка „ПЪЛНА ЗАЩИТА“, която ви гарантира връщане на депозита при инцидент и освобождаване от административна такса при инцидент. Ще ви бъде предоставен заместващ автомобил и безплатна пътна помощ при необходимост.

Плаща ли се за допълнителен шофьор?

Можете да изберете един допълнителен шофьор като таксата е 2,50 €/ден.

Какви са методите за плащане при онлайн резервация?

Методите на плащане са: Кредитна карта или дебитна карта, банков превод и PayPal. Сайтът е защитен със сертификат. Транзакциите на сайта са защитени с до 256-битово криптиране.

СЛЕД НАПРАВЕНА РЕЗЕРВАЦИЯ

Направих резервация в сайта, какво следва?

В рамките на 24 часа след изпращане на резервацията, Ви изпратим e-mail с потвърждение и линк към Вашия ваучер.

Трябва ли да принтирам ваучера?

Желателно е да представите принтиран ваучер. За Ваше удобство, предоставяме и възможността да изтеглите .pdf на ваучера и да го представите директно от Вашия смартфон или таблет.

Може ли да правя промени по резервацията?

Да, свържете се с нас на посочения телефон или имейл. Клиентите, които разполагат с ПИН код или номер на резервация (от писмото за потвърждение) имат възможност да променят или анулират своята резервация от меню Моите резервации в “globalrentacar.bg“.

Мога ли да анулирам резервацията си?

Tова е възможно посредством имейлът за потвържение, в който има бутон „Анулирай“ или се свържете с нас на посочения телефон. Резервация може да бъде отказана/променена до 72 часа преди началото на наемния период, без начисляване на такси. При отказ на резервация по-малко от 72 часа преди началото на наемния период, се начислява такса в размер в зависимост от оставащия период до посочените началната дата и час на наема

Ще ми бъдат ли върнати парите при анулиране на резервация?

Да, но при отказ на резервация по-малко от 72 часа преди началото на наемния период се начислява такса както следва: при анулиране до 48 часа преди началната дата и час на наема – 30 % от крайната цена на Резервацията, но не-повече от стойността на Резервацията за 1 ден; при анулиране до 24 часа преди началната дата и час на наема – 50 % от крайната цена на Резервацията, но не-повече от стойността на Резервацията за 2 дни; при анулиране по-малко от 24 часа преди началната дата и час на наема – 100 % от крайната цена на Резервацията, но не повече от стойността на Резервацията за 3 дни.

На летището ще бъда ли посрещнат?

В зала Пристигащи ще бъдете посрещнати от наш служител.

Каква е процедурата, ако полетът ми е отменен/променен?

Рент а кар агентите ни следят разписанията на самолетите, но Вие трябва да ни информирате предварително за промяната.

ПРИ ПОЛУЧАВАНЕ НА АВТОМОБИЛА

Какво трябва да нося при наемането на автомобил?

Необходимите документи са: валидна шофьорска книжка, паспорт или лична карта. Препоръчително е да носите Вашия ваучер и кредитна карта за депозита.

Каква е процедурата при наемане на автомобил?

Ще бъде попълнен договор за наем, като Вие ще получите копие от него. Ще платите сумата за наема и допълнителните екстри, ако има такива. Пълна предплата може да бъде направена и преди началото на наема. Може да направите допълнителни застраховки. Ще Ви бъде авторизиран депозит от кредитната карта (разблокира се до 30 дни след края на наема). Депозитът може да бъде оставен и в брой, като сумата се завишава с 100%. Ще огледате автомобила за щети. При наличие на драскотини или други щети ще бъдат отбелязани на приемно-предавателния протокол/договор.

Какво представлява възвръщаемият депозит?

Депозитът е определена сума пари, която се задържа при отдаване на автомобила. Парите остават блокирани на вашата карта до края на наемния период, като те служат за залог с цел покриване на разходите за ремонт при евентуална щета (не важи в случай на закупена застраховка „ПЪЛНА ЗАЩИТА“ и наличие на протокол от Полицията). Депозитът може да бъде оставен и в брой, като сумата в брой се завишава с 100%.

Какво се случва, ако закъснея с връщането на автомобила?

Ако клиентът закъснее с връщането на автомобила след изтичане на договора за наем, му се начислена такса както следва: до 4 часа – един наемен ден; над 4 часа – 2 наемни ден, над 8 часа – 3 наемни дни.

ПО ВРЕМЕ НА НАЕМА

Какво става, ако претърпя инцидент по време на наема?

При инцидент задължително се обадете на контактния телефон, посочен в договора за наем, както и на телефон 112, за да информирате компетентните органи (Полицията).

Мога ли да удължа наемния период по време на наем?

Трябва да ни информирате предварително, че искате да удължите наема. Ще бъдете помолен да посетите офис на Global Rent A Car, за да подпишете нов договор. В случай на невъзможност да бъде продължен наемът на конкретния автомобил, поради влизането му в нов наем, ще ви предложим алтернативен. 

Какво става, ако върна колата по-рано от предвиденото?

Цената за целия Ви наем се прекалкулира по стандартна ценова листа, за използвания период + 3 наемни дни.

Какво става, ако загубя ключовете или документите на колата?

Трябва веднага да сигнализирате за това. Таксата за изгубени документи, регистрационен номер, GPS навигация или ключове на автомобила дължите в лева по официалната тарифа, налична в офисите на фирмата плюс съответната неустойка.

ПРИ ВРЪЩАНЕ НА АВТОМОБИЛА

Какво става, ако колата бъде върната с щети?

При отсъствието на съответната застраховка и протокол от полицията, клиентът отговаря до размера на щетата. Препоръчваме Ви закупуване на допълнителна застраховка „ПЪЛНА ЗАЩИТА“.

СЛЕД КАТО НАЕМЪТ ПРИКЛЮЧИ

Кога се разблокира депозитът от моята кредитна карта?

В деня на получаване на автомобила, сумата за депозита се блокира /авторизира/ по Вашата кредитна карта, а след това се разблокира до 30 дни след края на наема /анулиране на авторизацията/. Ако депозитът е оставен в брой, сумата се връща при връщането на автомобила, след направен оглед и приети пълен комплект документи.

За какво служи резервационният ваучер?

Резервационният ваучер дава пълна информация за резервираните услуги. Всеки ваучер има пореден номер и данни за клиента.